БДЖ, МТ и НКЖИ “Виртуална приемна” & Мрежа е-Демокрация ЖП АНКЕТА 02/2018 = ВИЕ ПИТАТЕ, a БДЖ, НКЖИ и МТ (Министерство на транспорта) ОТГОВАРЯТ! & Държавен Бизнес проект БДЖ „Презареждане“ {в Обществено обсъждане} = ЖП Мисия невъзможна или ЖП Мисия възможна, и ако да на каква цена?

ул. „Иван Вазов“ 3, 1000 София, София-град, България

Website

0700 10 200

Уважаеми експерти, жп служители и граждани, очакваме да подкрепите конкретни програми за жп реформи на БДЖ, МТ (Министерство на транспорта), Министъра на транспортаПП ГЕРБ, БСП или на други политически партии в активна жп анкета. Вашата подкрепа и мнение е нужно за реализация на жп реформи в България! 

  1. Моля, подкрепете вече обявено предложение или конкретна програма за жп реформа, като маркирате с (Х) и кликнете върху “VOTE”!
  2. Предложенията и жп реформи с най-голям рейтинг подкрепа тук от експерти, жп служители и граждани, ще бъдат обществено обсъдени на поредица кръгли маси в БТА, БНР-Радио, и Нова телевизия партньори по проекта и защитени публично от авторите им!
  3. Добавете Ваше предложение или програма за жп реформа! в ЖП АНКЕТА 02/2018!
    За въвеждане на вашето предложение или жп програма, моля изберете линка <Добавете Вашият Въпрос! Образец: “Име Фамилия и/или име на партия, Предложение и/или програма:…….”> в жп анкетата!
  4. Добавете вашият въпрос или коментар за дадено предложение или програма за жп реформа като изберете (Съобщения или Добавете Вашият коментар! в полето под него) при наличие на активен Facebook акаунт;
  5. Добавете вашият въпрос или коментар за дадено предложение или програма за жп реформа в мрежа е-Демокрация като го споделите публично тук с (Add a Review в полето под него) при наличие на активен е-Демокрация акаунт. Регистрация на потребител в мрежата е-Демокрация.
  6. За преглеждане на анкетните резултатите до момента, моля изберете “Резултат от анкета”.
    Мрежа е-Демокрация България
Мрежа е-Демокрация ЖП АНКЕТА 02/2017 = ВИЕ ПИТАТЕ, а БДЖ, НКЖИ и МТ (Министерство на транспорта) ОТГОВАРЯТ! С какви проблеми се събужда жп сектора в България всеки ден? Какви са актуалните проблеми на жп сектора в България?
  • 👉Добавете Вашият Въпрос! Образец: "Име Фамилия, Въпрос:......."

Уважаеми експерти, жп служители и граждани, очакваме да споделите вашите въпроси към БДЖ, НКЖИ, МТ (Министерство на транспорта), министъра на транспорта или към политически програми за жп реформи на ПП ГЕРБ, БСП и други партии. Моля, чрез:

  1. Добавете Вашият Въпрос! в активна ЖП АНКЕТА 02/2017 е-Демокрация = ВИЕ ПИТАТЕ: БДЖ, НКЖИ и МТ (Министерство на транспорта) ОТГОВАРЯТ!
    За въвеждане на въпрос в анкета, моля кликнете на линк <
    Добавете Вашият Въпрос! Образец: “Име Фамилия, Въпрос:…….”>!
  2. Най-горещите въпросите оценени от мнозинство гражданите тук, ще бъдат любезно предоставени на наши партньори по проекта БТА, БНР-Радио, и Нова телевизия с цел реализация на поредица интервюта с ръководство на БДЖ, НКЖИ, МТ, министър, ПП ГЕРБ, БСП и други партии с цел получаване на точни и конкретни отговори !
  3. Добавете въпрос или коментар на тази страница, като изберете (Съобщения или Добавете Вашият коментар! в полето под него) при наличие на активен Facebook акаунт;
  4. Добавете въпрос или коментар в мрежа е-Демокрация с (Add a Review в полето под него) при наличие на активен е-Демокрация акаунт: регистрация на потребител в мрежата е-Демокрация.
  5. Подкрепете с гласа си, вече зададен въпрос като маркирате конкретен въпрос  с (Х) и с кликване върху “VOTE”!
  6. За преглеждане на анкетни резултати, моля изберете “Резултат от анкета”.
    Мрежа е-Демокрация България
Мрежа е-Демокрация ЖП АНКЕТА 01/2017 = (ПОДКРЕПЯМ👍 или НЕ ПОДКРЕПЯМ👎) Предложение или програма за ЖП Реформа! Нужна ли е приватизация или ликвидация на БДЖ? Нужен ли е нов тип мениджмънт по управлението им? Каква жп реформа очаквате дълго, а тя не идват?
  • 👉Добавете Вашият Въпрос! Образец: "Име Фамилия, Въпрос:......."

 

Държавен Бизнес проект БДЖ „Презареждане“ {в Обществено обсъждане} = ЖП Мисия невъзможна или ЖП Мисия възможна, и ако да на каква цена? 

“Значимите проблеми, пред които сме изправени, не могат да бъдат решени от същото ниво на мислене, което ги е причинило.” Алберт Айнщайн

 

Нека да видим оперативно как БДЖ и МТ успешно решават жп транспортните проблемите в България (т.н. с държавни пари идващи от джобовете ни през последните години) по публични данни и какво се планува по програми в бъдеще:

  • Държавата плаща на година официално субсидия и капиталов трансфер към БДЖ средно всяка година от близо 180 милиона лева [1];
  • В края на 2016 година дълговете на БДЖ са над 252 млн. лева [1];
  • Според последната стратегия за развитието на БДЖ от април 2015 година, предвижда инвестиции от 210 млн. лв. за закупуването на 15 нови мотрисни влака, финансирани еднократно от държавата [1];
  • За ремонт и модернизация на сегашния подвижен състав трябва да отидат други 268 млн. лв. държавни пари [1];
  • Подобряването на условията за работа в депата и цеховете на компанията ще гълтат още 5 – 10 млн. лв. годишно [1];
  • На същата сума възлиза и планираното внедряване на нови информационни технологии. Още 5 – 10 млн. лв. [1];

Средства нужни за спешни неотложни инвестиции до 1 година в БДЖ/ПП и ТП/:

– Текущи дългове към 2016 година: 252 млн.лева
– Закупуване на 15 нови мотрисни влака: 210 млн.лева
– Ремонт и модернизация на подвижен състав: 268 мил.лева
Внедряване на информационни технологии: 10 мил.лева
Общо: 740 мил.лева

 Оптимистичен Вариант 1:  Дългосрочни инвестиции по бизнес план до 5 години
 /много “оптимистичен“ вариант от експертна гледна точка/:

– Субсидия и капиталов трансфер: 180 мил.лева х 5 год.: 900 млн.лева
– Подобряването на условията за работа: 10 мил.лева х 5 год.: 50 млн.лева
Общо: 950 мил.лева

 

Прагматичен Вариант 2:  Дългосрочни инвестиции по бизнес план до 10 години
/прагматичен вариант за да може БДЖ да се стабилизира по думи на БДЖ (МТ)/:

– Субсидия и капиталов трансфер: 150 мил.лева х 10 год.: 1500 млн.лева
– Подобряването на условията за работа: 10 мил.лева х 10 год.: 100 млн.лева
Общо: 1600 мил.лева

  

Изпълнявана задача по обществен договор за жп превоз от БДЖ „Пътнически превоз”:

1) 21,7 мил.пътници на година [3];

2) 20 мил.влаккилометра [4]; 

Разчет за възвращаемостта на инвестициите за 10 години, рентабилността на вложените средства трябва да ROI = 10% или за 10 години вложените средства трябва да се възвърнат при прилагане на успешна оздравителна програма на БДЖ и МТ.

👉 Всяка година БДЖ трябва да генерира приход за покриване на спешните инвестиции в общ размер от 740 мил.лева или това прави по 74 мил.лева на година.

👉 Вариант 2:  Дългосрочни инвестиции по бизнес план до 10 години /прагматичен вариант за да може БДЖ да се стабилизира по думи на БДЖ (МТ)/:

Всяка година БДЖ  трябва да генерира приход за покриване на дългосрочните инвестиции по бизнес план до 10 години в общ размер от 1600 мил.лева или това прави по 160 мил.лева на година до момента когато БДЖ ще може на 100% да се самоиздържа (съгласно програми на БДЖ и МТ).

или

👉 Вариант 1:  Дългосрочни инвестиции по бизнес план до 5 години  /много “оптимистичен“ вариант за стабилизация експертно/:

Всяка година БДЖ трябва да генерира приход за покриване на дългосрочните инвестиции по бизнес план до 5 години в общ размер от 950 мил.лева или това прави по 190 мил.лева на години до момента когато БДЖ „Пътнически превози” ще може на 100% се само издържа при „оптимистичен“ вариант.

 

Или ако приемем, че БДЖ работи пълноценно на книга в най-оптимистичен вариант  възложената функция по превоз на 21 мил.пътника за 20 мил. влаккилометра  при средна участъкова скорост от 49 км/ч това ще струва на държавата само:

При оптимистичен вариант 1 на стабилизация до 5 години е нужна сумата от 264 милиона лева за година (22 милиона лева на месец) или общо 1320 милиона лева [1].

 

При прагматичният вариант 2 на стабилизация за 10 години е нужна сумата от   234 милиона лева за година (19,5 милиона лева на месец) или общо 2340 милиона лева [1].

 

При песимистичен сценарий на стабилизация за 6 години /План за оздравяване и развитие на Групата на „Холдинг БДЖ” ЕАД за периода 2015 – 2022 г. [7]/ е нужна сумата от   267,8 милиона лева за година (22,3 милиона лева на месец) или общо 1607 милиона лева.

 

 По думите на жп експерти в Министерството на Транспорта и ръководство БДЖ, който все слушаме от години  БДЖ /ПП и ТП/ е в режим на “Презареждане” от години направо като птицата Феликс т.н. всеки миг ще литне или ще възкръсне и влаковете ще се движат със средна скорост от 90 км/ч. Като трябва да спомена, че към въпросните разчети не са калкулиране разходите за жп инфраструктура на НКЖИ за „реализация” на хартия проектни параметри от средна участъкова скорост от 90 км/ч!

“Държавни дотации за последните години 6 /шест/ години възлизат на близо 1205 милиона лева в БДЖ [7] без да се констатира някакво видимо подобрение в пътническата услуга [5]. На база този „опит”, пак съгласно плана за оздравяване и развитие на Групата на „Холдинг БДЖ” ЕАД за периода 2015 – 2022 г. се плануват нови “инвестиции” от над 1607 милиона лева – без абсолютно никакви реални гаранции за подобрение в пътническата услуга, без никаква възвращаемост на вложените инвестициите заложена по бизнес план в цел постигане на 100% самоиздържане или за прекратяване на държавното субсидиране след 2022 година от БДЖ!” Дойчин Ников  

За съжаление всички макроикономически фактите, индикатори и анализи [1] говорят съвсем за друго освен, че БДЖ ще се “Презареди” само, че в големи предизборни илюзии ……………………..to be continued

“Политиката е махало, което се колебае между анархия и тирания и движението му се поддържа от постоянно обновяващи се илюзии.” Алберт Айнщайн

Публични източници ползвани при анализа:

[1] Ликвидация или приватизация на БДЖ? Д-н. инж. Дойчин Ников https://www.facebook.com/dojchin/posts/10202845931665968

[2] Държавен Бизнес проект БДЖ „Презареждане“ = ЖП Мисия невъзможна или ЖП Мисия възможна, но на каква платена цена? Д-н. инж. Дойчин Ников https://www.facebook.com/dojchin/posts/10202852115620563

[3] Национален Статистически Институт http://www.nsi.bg/bg/content/1743/%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%BA%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B8

[4] Национален Статистически Институт
http://www.nsi.bg/bg/content/1794/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D0%B8-%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D1%8A%D1%80%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0

[5] Ще остане ли България без държавни железници?
https://geopolitica.eu/spisanie-geopolitika/143-2016/broi-3-2016/2492-shte-ostane-li-balgariya-bez-darzhavni-zheleznitsi

[6] Приватизираме „БДЖ-Товарни превози“. „БДЖ-Пътнически превози“ в Национална компания „Железопътна инфраструктура“
Интервю с министър Ивайло Московски. \ ТРАНСПОРТАЛ
http://transportal.bg/privatizirame-bdzh-tovarni-prevozi-bdzh-patnicheski-prevozi-v-natzionalna-kompaniya-zhelezopatna-infrastruktura/

[7] План за оздравяване и развитие на Групата на „Холдинг БДЖ” ЕАД за периода 2015 – 2022 г.

„Холдинг БДЖ” ЕАД е стратегическо предприятие за РБългария. Редица важни индустриални сектори зависят от товарната транспортна услуга, осъществявана от „БДЖ – Товарни превози” ЕООД, а чрез „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД се провежда изключително важната социална политика на държавата по отношение на осигуряване на достъпен масов транспорт за широки слоеве от населението.

Държавната политика без приемственост през изминалите десетилетия и неустойчивият модел на управление на дружеството доведоха до драматично влошаване на състоянието на българските железници във всеки един аспект. Настоящият План за оздравяване и развитие на „Холдинг БДЖ” ЕАД има за цел да очертае дългосрочна рамка за провеждането на последователна държавна политика в сектора, нейните конкретни инструменти, както и възможните сценарии за развитие при определени изходни допускания. Приемането на настоящия документ от заинтересованите институции и последователното прилагане на посочените в него стратегии и мерки, ще спомогне в средносрочен и дългосрочен хоризонт да бъде преодоляна кризата чрез поставяне на дейността на железопътния превозвач на стабилна финансова основа и съответно ще осигури неговата модернизация, повишаване на производителността, ефективността и качеството на предлаганите транспортни услуги, което е от изключително значение за обществото и икономиката на страната.

Изключително важно е да отбележим, че всички заложени мерки трябва да бъдат внедрени, за да се осигури успехът на този план. Между тях има важни взаимовръзки и синергии, които ще се нарушат, ако някоя мярка бъде отменена, защото е непопулярна или прекалено болезнена.

Този документ е създаден и с цел да бъде подложен на публичен дебат. Решенията, които са заложени в него, изискват широк консенсус от всички страни, които имат залог в успеха на БДЖ.

Готови сме да обсъдим всички конструктивни и трезви предложения.

 


Държавен Бизнес проект БДЖ „Презареждане“ = ЖП Мисия невъзможна или ЖП Мисия възможна, но на каква платена цена?
🔸🔸🔸🔸🔸🔸…

Публикувахте от Doychin Nikov в 20 февруари 2017 г.

 





Добавете Вашият коментар!

коментара

Visited 2289 times, 2 Visits today

Add a Review

Rate this by clicking a star below:

 

Related Listings